Jak działają rekomendacje społecznościowe od Google+?


AUTOR: Grzegorz Skiera / OPUBLIKOWANO: 31.07.2014 / KATEGORIA: Social Media

Rekomendacje od Google+ to bardzo dobry sposób na zwiększenie zaufania ze strony klientów czy potencjalnych odbiorców wobec usług oferowanych przez daną firmę. Już wyjaśniam, o co dokładnie chodzi.

Korzystając z wyszukiwarki Google nie raz z pewnością dostrzegłeś, że przy reklamie np. jakiegoś miejsca znalazła się rekomendacja od Twojego znajomego z kanału Google+ lub z Gmaila. Taka opinia ma zdecydowanie większą moc polecającą niż jakiekolwiek inne formy promocji. Dlaczego? Przecież mowa o zdaniu osoby, którą znasz i której możesz zaufać...

Dodawanie rekomendacji

Posiadając konto w kanale społecznościowym Google+ masz nie tylko możliwość oglądania opinii, jakie wyrazili Twoi znajomi, ale również możesz samodzielnie takie rekomendacje wystawiać. Ocenie podlegają wszystkie miejsca i firmy, które zarejestrowały swoje strony w usłudze Moja Firma. Opinie pojawiają się automatycznie, dlatego nie masz żadnej kontroli nad tym, w którym miejscu ukażą się Twoje dane. Jeśli jednak nie wyrażasz zgody, żeby Twoje zdjęcie i dane były wykorzystywane w ten sposób, masz do tego prawo – wystarczy, że zablokujesz taką możliwość w ustawienia konta Google+. Nie chodzi jednak o ustawienia prywatności konta, a o specjalne ustawienia rekomendacji społecznościowych.

rekomendacje społecznościowe

  Źródło grafiki: Google.com

Chcesz włączyć rekomendacje do reklamy swojej firmy?

Jeśli prowadzisz firmę i chcesz włączyć rekomendacje społecznościowe w jej reklamach, pierwsze co musisz zrobić, to założyć stronę swojej firmy w kanale Google+ i połączyć ją ze swoją zewnętrzną witryną. W następnym kroku musisz zweryfikować adres URL takiej strony – musi być zgodny z domeną adresu URL witryny, do której prowadzi Twoja reklama. To jednak nie koniec. Żeby móc włączyć rekomendacje użytkowników, wspomniana strona musi posiadać około 100 obserwatorów oraz wysokiej jakości wpisy. Dopiero spełniając te 3 warunki, możesz pokusić się o dołączenie do reklam rekomendacji społecznościowych, co daje szansę znacznego poprawienia ich efektów (przede wszystkim zwiększenia klikalności, a co za tym idzie również wygenerowania większego ruchu dla strony docelowej).

Pamiętaj jednak, że mimo iż włączysz rekomendacje społecznościowe do swoich reklam, nie będą się one wyświetlały przy każdym wyświetleniu. Zależne jest to bowiem od kilku czynników:

  • rozmiaru okna przeglądarki
  • oraz różnego rodzaju rozszerzeń/informacji wyświetlanych w reklamie.

Czy warto?

Rekomendacje społecznościowe od Google+ są skutecznym sposobem na zwiększenie wiarygodności prowadzonej kampanii reklamowej. Dzięki temu, że wyświetlają opinie znajomych o danym miejscu czy firmie, stają się bardziej wiarygodne dla potencjalnych odbiorców. A nawet, jeśli wśród osób polecających dane miejsce/przedsiębiorstwo nie znajdzie się opinia żadnego znajomego, to i tak sama liczba pozytywnych opinii na dany temat może świadczyć o jego wartości i również zachęcać do kliknięcia w reklamę.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj wątek  
Powiadom o