Dlaczego powinieneś powierzyć profesjonalistom prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych?

    Strona główna / Social Media / Dlaczego powinieneś powierzyć profesjonalistom prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych?

AUTOR: Joanna Poczesna / OPUBLIKOWANO: 30.01.2014 / KATEGORIA: Social Media

Jeśli nie poznałeś jeszcze potencjału, jaki niosą ze sobą social media, powinieneś zastanowić się, czy kanały, w których posiadasz oficjalny profil są prowadzone w prawidłowy sposób. Wydaje Ci się, że nie sztuką jest „wrzucenie” jakiegoś wpisu raz na jakiś czas? A może nie widzisz sensu, zatrudniania pracownika, który przez cały dzień będzie poświęcał swoją uwagę wyłącznie na „zabawę” w social media? Jesteś w dużym błędzie. Media społecznościowe mają w sobie duży potencjał, którego nieumiejętne wykorzystywanie może przynieść firmie straty...

Czyhające na Ciebie zagrożenia

W sieci istnieje wiele informacji, których przestudiowanie i wprowadzenie w życie może przyczynić się do sukcesu firmy w kanałach społecznościowych. Jako że m.in. w Polsce to Facebook cieszy się największą popularnością, to właśnie na jego temat możesz znaleźć najwięcej artykułów i tekstów poradnikowych. Nie oszukujmy się jednak, czy Ty albo Twoi pracownicy macie na to czas? Z pewnością nie...

Jeśli profile firmowe prowadzone są nieregularnie. Jeśli nie ma konkretnej osoby, która jest za nie odpowiedzialna. Wreszcie jeśli osoba, która nimi administruje nie posiada odpowiednich kompetencji. Zaistnienie firmy w poszczególnych mediach może przynieść więcej szkody niż pożytku. Poczynając od wyboru kanału, którego potencjał można wykorzystać na korzyść firmy, poprzez jakość informacji publikowanych na profilu, a kończąc na regularności pojawiania się wpisów – każdy z tych elementów może zdecydować o sukcesie firmy w mediach społecznościowych.

Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych

Powierzenie specjaliście prowadzenia profili firmowych niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim taka osoba może poświęcić całą swoją energię i czas na administrowanie Twoimi stronami. Wiąże się to z planowaniem podejmowanych działań, szczegółową selekcją treści dopuszczanych do publikacji, wreszcie z różnorodnością i oryginalnością „wrzucanych” materiałów. Każdy z tych elementów może mieć wpływ na to, jaki będzie odbiór Twojej strony przez skupioną w danym kanale społeczność.

Co więcej, zewnętrzni specjaliści często dysponują narzędziami, o których zwykłym śmiertelnikom się raczej nie śniło. Także ich umiejętności mają inny wymiar niż te posiadane przez społecznościowca-amatora: potrafią bowiem m.in. zarządzać płatnymi reklamami na Facebooku, tworzyć różnego rodzaju aplikacje, a przede wszystkim łączyć poszczególne działania i podporządkowywać je strategii firmy.

Specjaliści ds. social media są na bieżąco z wciąż zmieniającymi się trendami, a także moderacjami, jakie cały czas się dokonują w poszczególnych mediach – potrafią je sprawnie wykorzystać, osiągając korzyści dla firmy. Stale też monitorują i analizują działania konkurencji – nie ograniczając się w tym jedynie to kilku firm, ale starając się „mieć oko” na całą branżę.

W obliczu kryzysu

Oddanie profilu firmowego w ręce specjalisty ma jeszcze jedną zaletę. Profesjonalista będzie wiedział w jaki sposób zarządzać kryzysem (o jaki w social media nie trudno). Tym bardziej, że zarówno zapobieganie kryzysom jak i ich łagodzenie, wymaga znajomości zasad postępowania (przede wszystkim 5P) oraz dużego wyczucia. Niedoświadczony pracownik, dla którego media społecznościowe (wśród ogromu innych obowiązków) są jedynie zadaniem dodatkowym, może nie do końca zdawać sobie sprawę z powagi sytuacji. W takich chwilach emocje biorą górę, a na to w mediach społecznościowych zdecydowanie nie można sobie pozwolić...

Jakie korzyści przyniesie Ci oddanie swojego social mediowego profilu w ręce specjalistów?

Po pierwsze – zaoszczędzisz dużo czasu. Po drugie – w pełni wykorzystasz potencjał, jaki drzemie w poszczególnych kanałach społecznościowych. Po trzecie – social media staną się integralną częścią działań marketingowych prowadzonych przez Twoją firmę. Po czwarte – będziesz na bieżąco z działaniami konkurencji. Po piąte – profil Twojej firmy będzie różnorodny i zgodny z panującymi trendami, a co za tym idzie interesujący dla szerokiego grona odbiorców (którzy mogą zmienić się w Twoich potencjalnych klientów).

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj wątek  
Powiadom o